Теорія тренувань
Найкращі вправи
Вони тренуються у нас:
Концепція 8х8
У світі бодібілдингу деякі ідеї приймаються як даність і практично ніколи не піддаються сумніву. Один із прикладів - постулат, начебто організм нездатний засвоїти велику кількість протеїну за один прийом. Якимось образом у суспільній свідомості затвердилася цифра в 30 грамів. Але повинен помітити, що за всі 40 років, що я присвятив нутрициональним дослідженням, я ще не бачив експериментальних даних, що підтверджують цю норму. Зате бачив результати досліджень, що доводять, що засвоєння протеїну залежить від того, наскільки має потребу в ньому організм. Те ж саме ставиться й до іншим нутриентам. Все це означає наступне: якщо вашому організму потрібний протеїн, він засвоїть його в яких завгодно кількостях.
Іншим класичним прикладом нутрициональной догми є рекомендація випивати принаймні 2,4 літри води в день - 8 склянок по 8 унцій. При цьому люди, що дають таку раду, у тому числі й багато хто нутриционисти, зауважують, що кава й алкогольні напої не береться до уваги, оскільки володіють диуретическим дією.
Але чи базуються такі твердження на серйозних фактах? В огляді, опублікованому Американським Журналом Фізіології, Хайнц Валтин (Heinz Valtin) з департаменту фізіології Дормутской Медичної Школи перевірив походження теорії 8х8.
У наш час мода на споживання води поширилася так широко, що майже на кожному кроці зустрічаються люди, що постійно носять із собою заповітну бутилочку. Отож, корінь цього подання, як з'ясував Валтин, криються в рекомендаціях Національної Дослідницької Ради від 1945 року. Ще одне можливе джерело - книга Фредерика Стера (Frederick Stare) 1974 року випуску (Стер очолював тоді харчовий департамент Гарвардського Університету).
Але яких-небудь наукових публікацій, що доводять обґрунтованість формули 8х8, Валтин знайти так і не зміг. Він не виявив і наукових доказів того, що при розрахунку денного споживання рідини не повинні враховуватися кофеїн і невеликі дози алкоголю. А от що доподлинно відомо, так це те, що наш організм досить точно визначає адекватний рівень рідини.
Тому що ж бути із широко розрекламованими плюсами споживання великої кількості води? Такі рекомендації звичайно засновані на особливостях будови людського тіла, у якому вода становить 50-70% загальної маси й 80% маси м'язів. Рідина, що виводиться в ході природних фізіологічних процесів, повинна бути заміщена, і от, будь ласка, - правило 8х8.
Деякі дослідження підтверджують користь підвищеного споживання води. Один з експериментів показав, що кожний випитий протягом дня восьмиунцевий (300 г) склянка води скорочує ризик розвитку рака сечового міхура на 7% (правда, ставиться це тільки до чоловіків). Інше дослідження виявило, що збільшення обсягів споживаної рідини запобігає раку прямої кишки, в основному тому, що полегшує проходження їжі через кишечник.
Є підтверджені дані про те, що велике споживання рідини здатне навіть допомогти в запобіганні серцево-судинних захворювань за рахунок зменшення в'язкості крові й зниження ймовірності утворення тромбів.
Учені вважають, що рясне питво допомагає людям позбутися від надлишків жиру, оскільки придушує апетит і вимиває з організму “жирові токсини”. Відомо, що недолік води й клітковини в багатьох викликає запори. Достатнє споживання води може полегшити або запобігти інфекціям сечового міхура й утворення каменів у бруньках. І хоча популярне твердження, вода, що випивається начебто в більших кількостях, захищає бруньки, на думку Валтина, не зовсім коректно, вона дійсно здатна полегшити плин уже виниклих захворювань.
Тепер звернемося до іншої крайності - надлишковому змісту рідини в організмі. Рідинна інтоксикація веде до втрати життєво важливих електролітів у мозку й може викликати всі що завгодно: від конвульсій до смерті. Таке часом трапляється з підлітками на дискотеках, коли вони літрами п'ють воду після прийому екстези, що викликає сильну спрагу й одночасно сприятливої секреції антидиуретического гормону вазопрессина.
Валтин зауважує у своїй статті, що надлишкове споживання води може піддати організм впливу забруднюючих агентів, що втримуються в ній. Надлишок рідини також приводить до посиленого сечовиділення, що в певних обставинах стає проблемою.
Серед міфів, обговорюваних Валтином, є такий: якщо ви відчули спрагу, виходить, ви вже дегидрировани. Учений указує на та обставина, що в умовах недостачі рідини наш організм чуйно реагує на концентрацію сухого залишку в крові. Спрага починає відчуватися вже при підйомі рівня концентрації на 2%, тоді як дійсний стан зневоднювання починається з 5%.
Ще одна концепція говорить, що темний колір сили означає недолік рідини. Тут Валтин посилається на здатність людського організму відслідковувати осмолярность (рівень сухого залишку в крові) і вживати відповідних заходів. А колір сили може змінити, приміром, прийом великої кількості протеїну або інших нутриентов, таких як рибофлавін (вітамін В2), але це зовсім безпечний ефект.
Валтин містить, що, хоча більшість здорових людей, швидше за все, п'ють води досить, у деяких випадках рівень її споживання має потребу в корекції. Це стосується окремих захворювань, інтенсивної фізичної активності, тривалих авіаперельотів, умов жаркого клімату. І ще: ви повинні знати, що в норму денного споживання рідини входять не тільки кофеинсодержащие напої й невеликі дози алкоголю, але також і їжа. Наприклад, відчутне кількість води втримується у фруктах і овочах.Ичточник: pro-men.ru